Awards

He won lst prize in the 1994 Breslau International Competition, the Vienna State Opera and Hamburg State Opera prizes in the 1996 Hans Gabor Belvedere Competition, Austria, and the Mozart Interpretation Prize and Audience Choice Award at the 1998 Francisco Vinas Competition in Barcelona. He was also selected to represent his native Poland in the June 1999 Singer of the World Competition, Cardiff.

				
Мариуш Квечень

Biography

Born in Krakow (Poland). He is an alumnus of the Metropolitan Opera’s Lindemann Young Artist Development Program. His operatic engagements take him to the Metropolitan Opera, Lyric Opera of Chicago, Vienna State Opera, Grand Theatre de Geneve, San Francisco Opera, Seattle Opera, and the Glyndebourne Festival.

He began his professional career with performances as Aeneas in Purcell’s Dido and Aeneas at the Krakow Opera in 1993. In 1995 he sang the title role in Mozart’s Le nozze di Figaro at Luxembourg’s Theatre Municipale and at Posen’s Grand Theater. In 1996 he made his Warsaw Opera debut as Stanislaw in Moniuszko’s Verbum Nobile, and also sang Papageno in Die Zauberfloete. That same year he appeared as Janusz in Moniuszko’s Halka in Toronto under the auspices of the Polish-Canadian Society of Music.

He has appeared at the following, among other, opera-houses:

La Scala (Ottokar in Der Freischutz);
Royal Opera Covent Garden (Marcello — La Boheme, the title role — Don Giovanni,Georges Germont — La Traviata);
Paris National Opera (Belcore — L’elisir d’amore, the title role in Szymanowski’s King Roger);
Opera National du Rhin Strasbourg (Dunois — The Maid of Orleans);
Teatro Real Madrid (Count Almaviva — Le Nozze di Figaro);
Bilbao and Santander Opera Houses (the title role — Don Giovanni);
Deutsche Oper Berlin (Enrico — Lucia di Lammermoor);
Bavarian State Opera (title roles in Don Giovanni and Eugene Onegin);
Hamburg State Opera (Nicomedes in Zemlinsky’s Der Konig Kandaules — world premiere; a recorded performance available on CD, Marcello in La Boheme);
Vienna State Opera (the title role in Don Giovanni, Belcore — L’elisir d’amore, Sir Riccardo Forth — I Puritani);
Vienna’s Kammeroper (Count Robinson in Cimarosa’s Il matrimonio segreto);
Grand Theatre de Geneve (Guglielmo in Cosi fan tutte);
Graz Opera (the title role — Eugene Onegin);
The Netherlands Opera (Belcore — L’elisir d’amore);
De Vlaamse Opera in Antwerp and Ghent (Silvio — I Pagliacci);
Warsaw National Opera (title roles in Don Giovanni and Eugene Onegin);
Krakow Opera (the title role in Don Giovanni);
Metropolitan Opera (Marcello — La Boheme, Count Almaviva — Le Nozze di Figaro, Silvio — I Pagliacci, Guglielmo — Cosi fan tutte, Malatesta — Don Pasquale, Enrico — Lucia di Lammermoor, Escamillo — Carmen);
Lyric Opera of Chicago (Silvio — I Pagliacci, the title role — Eugene Onegin, Count Almaviva — Le Nozze di Figaro);
San Francisco Opera (Marcello — La Boheme, the title role — Don Giovanni);
Los Angeles Opera (Silvio — I Pagliacci);
Houston Grand Opera (the title role in Don Giovanni);
Michigan Opera Theatre (Malatesta — Don Pasquale, Marcello — La Boheme);
Seattle Opera (Count Almaviva — Le Nozze di Figaro, Malatesta — Don Pasquale, the title role — Don Giovanni, Sir Riccardo Forth — I Puritani);
Opera Santa Fe (the title role — Don Giovanni, Count Almaviva — Le Nozze di Figaro);
San Diego Opera (Count Almaviva — Le Nozze di Figaro);
Teatro Municipal, San Paulo, Brazil (Enrico — Lucia di Lammermoor)

Ha sang Count Almaviva in Le nozze di Figaro at the Glyndebourne Festival and at Teatro Maggio Musicale Fiorentino, conducted by Zubin Mehta, the title role in Don Giovanni at the Tanglewood Festival with the Boston Symphony Orchestra under James Levine, Marcello in La Boheme at Arena di Verona.

In 2006, he made his Bolshoi Theatre debut as Eugene Onegin.

He made his USA recital debut at Spivey Hall, Atlanta. He has given concerts at Carnegie Hall (Ravel’s Don Quichotte songs, Brahms’ Liebeslieder Waltzes; Bach’s Cantata No. 82. Conductor James Levine). He sang Brahms’ Ein deutsches Requiem with the Atlanta Symphony conducted by Robert Spano, which will be recorded for Telarc. He also sang Brahms’ Requiem with the Rotterdam Philharmonic Orchestra under Valery Gergiev.